top of page
  • תמונת הסופר/ת3DbotX

הכל על סורקים תלת מימדיים

אחת הטכנולוגיות הפופולריות ביותר כיום היא טכנולוגיית סריקה תלת מימדית. יותר ויותר עסקים ברחבי העולם משתמשים בסורקים התלת מימדיים על מנת ליצור מודלים שימושיים. סריקת תלת מימד היא טכניקה המשמשת ללכידת צורת אובייקט באמצעות סורק תלת מימדי. הסורק אוסף מידע על האובייקטים המבוקשים, כמו הצורה, המבנה, המידות והצבע שלהם. לאחר הסריקה, המידע מתורגם לקובץ ממוחשב המכונה ״ענן נקודות״. ניתן לערוך ולהדפיס את הקובץ במדפסת תלת מימד, וכך ליצור מודלים של אובייקטים לצרכים שונים. סורקי התלת מימד מאפשרים לסרוק אובייקטים קטנים כמו מפתחות ואובייקטים גדולים כמו מטוסים.

shining3d einscan 3d scanner


סורקי תלת מימד שימושים בתעשיות רבות וניתן להיעזר בהם ליישומים שונים. כך למשל, רופאים משתמשים בהם על מנת ליצור איברים תותבים ועזרים אורטופדיים, חברות הפקה משתמשות בסורקים תלת מימדיים ליצירת דגמי תלת מימד למשחקי וידאו ולסרטים, ומתכנני ערים משתמשים בהם על מנת לתכנן כבישים ולאתר מבעוד מועד שינויים מבניים הנובעים מחשיפה לעומסים קיצוניים כמו שריפה או רעידת אדמה. הסורקים נמצאים בשימוש גם בקרב מעצבים תעשייתיים, אדריכליים, בקרי איכות, מהנדסים, חוקרי זיהוי פלילי המשתמשים בסורקים כדי לשחזר זירות פשע, ארכאולוגים, אמנים ועוד.

בנוסף, חברות נדל״ן רבות משתמשות בטכנולוגיית סריקה בתלת מימד על מנת לסרוק שטחי נדל״ן המוצעים למכירה, וכך לאפשר לקונים לבדוק את הנכס מרחוק. השימוש בסורקים תלת מימדיים חוסך בעלויות ומאפשר לחברות להתייעל ולעבוד באופן מדויק יותר.

ישנם סורקים תלת מימדיים ניידים וישנם סורקים תלת מימדיים נייחים. סורקי תלת מימד ניידים הינם סורקים

שניתן לקחת אותם לכל מקום. הם יעילים במיוחד כאשר ישנו צורך לסרוק אובייקטים מורכבים מבחינה גיאומטרית - אובייקטים גדולים שלא ניתן להניח על סורק נייח כמו מטוסים למשל, או אובייקטים בעלי פינות נסתרות שלסורק נייד קל יותר להגיע אליהן. סורקי תלת מימד נייחים אמנם מוגבלים מבחינת הניידות, אך הם מפיקים סריקות ברמת דיוק וברזולוציית תמונה גבוהה במיוחד.


טכנולוגיית סריקת תלת מימד מתחלקת לכמה סוגים:

● טכנולוגיית סריקת תלת מימד בלייזר משולש במסגרתה מוקרן אור לייזר על המשטח.

● טכנולוגיית סריקת תלת מימד באור מובנה המודדת את העיוות של דפוס האור על המשטח על מנת לסרוק את האובייקט.

● טכנולוגיית פוטוגרמטריה המכונה גם סריקת תלת מימד מצילומים, הסורקת צילום דו מימדי ויוצרת קובץ בתלת מימד.

● טכנולוגיית סריקת תלת מימד באמצעות מגע המבוססת על דגימת מספר נקודות על גבי המשטח.

● טכנולוגיית דופק לייזר במסגרתה קרן לייזר מוקרנת על המשטח ונאספת על ידי חיישן. טכנולוגיה זו יוצרת מידע גיאומטרי של פני השטח.


heart scanning with shining3d einscan pro+

עלות סורק תלת מימד משתנה בהתאם לטכנולוגיה, לניידות או לנייחות של הסורק ולמוניטין של החברה המייצרת אותו. טווח המחירים של סורקים תלת מימדיים רחב, ויכול להתחיל ממאות דולרים ולהגיע לעשרות אלפי דולרים. כך למשל, תוכלו לרכוש סורק תלת מימד של חברת Ciclop במחיר של 200 דולר. זהו סורק נייח המבוסס על טכנולוגיית סריקה בלייזר משולש. סורק יקר יותר הינו סורק נייח של חברת Shining 3D EinScan SE המוצע במחיר של 1,400 דולר. סורק יקר במיוחד הוא סורק נייד המבוסס על טכנולוגיית אור מובנה של חברת Creaform Go!SCAN 3D, שיעלה לכם יותר מ-35 אלף דולר.


אנו נשמח לייעץ לכם בעת רכישת סורק תלת מימד. צוות המומחים שלנו יעניק לכם את כל המידע על סורקי התלת מימד הקיימים אצלנו שיתאימו בדיוק לשימושים ולצרכים שלכם. הסורקים אותם משווקת חברת 3DbotX הינם איכותיים, מהירים ובעלי איכות סריקה גבוהה. הנכם מוזמנים ליצור עמנו קשר עוד היום.

2,117 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page