top of page
  • תמונת הסופר/ת3DbotX

מדפסות תלת מימד בתעשיית הרכב


טכנולוגיית התלת מימד מאפשרת כיום לייצר כמעט כל חפץ שנרצה בלחיצת כפתור פשוטה. למרות שטכנולוגיה זו קיימת כבר לא פחות משלושה עשורים, רק בשנים האחרונות היא הפכה לנגישה יותר וזולה יותר לתפעול. השימושים במדפסת תלת מימד הם אין סופיים – המדפסת משתלבת במגוון רחב של תחומים כמו אדריכלות, עיצוב אופנה ורפואה, וכיום משתמשים במדפסות תלת מימד גם בענף תעשיית הרכב.


הרכב המודפס הראשון

בשנת 2014, חברה אמריקאית לייצור רכבים בשם "Local Motors" לקחה בשנת 2014 את טכנולוגיה מדפסות התלת מימד היישר אל השלב הבא. החברה הצליחה לייצר את "Strati" - רכב אמיתי שכמעט כל חלקיו הודפסו במדפסת תלת מימד.

הרכב הראשון שהודפס בטכנולוגיית מדפסות תלת מימד, הגיע למהירות של כ-40 קמ"ש, והונע בעזרת זוג סוללות חשמליות שאפשרו לו לנסוע מרחק של 120 קילומטרים ללא צורך בהטענה. חלקי המכונית הודפסו ב-44 שעות בלבד והם מורכבים מפולימרים בשילוב של סיבי פחמן מיוחדים, אשר מעניקים לרכב חוזק של רכב רגיל.




היתרונות של מדפסות תלת מימד בתחום הרכב


השימוש במדפסת תלת מימד בתחום הרכב יוצר כמה יתרונות בולטים:


  1. עלויות – השימוש במדפסת תלת מימד חוסך משמעותית את עלות הייצור של החלקים השונים ברכב.

  2. שטח ייצור –בהשוואה למכונות התעשייתיות הכבדות והמגושמות, מדפסות תלת מימד אינן דורשות שטחי יצור גדולים כל כך.

  3. מהירות הייצור – מהרגע שיש בידנו קובץ דיגיטלי של המוצר המבוקש בטכנולוגיית התלת מימד, ניתן להדפיס את המוצר תוך כ-20 שעות בלבד.

  4. עיצוב – הדפסת חלקי רכב במדפסת תלת מימד מאפשרת ליצור עיצובים מתוחכמים ומורכבים. בנוסף לכך, ניתן לבצע תיקונים ועדכונים לאותם קלים בקלות ובמהירות.

מה ניתן להדפיס?

כיום ניתן להדפיס כמעט את כל חלקי הרכב במדפסת תלת מימד ויותר מכך. חברת פולקסווגן למשל, זיהתה כי חלק מהספקים החיצוניים איתם היא עובדת הפסיקו לייצר חלקים מסוימים עבור הרכבים הישנים שלה. בשל כך, היא פיתחה את היכולת להדפיס חלקי חילוף לרכבים שירדו מפס היצור אך עדיין נמצאים במצב נסיעה. בעזרת העברה פשוטה של הקובץ הדיגיטלי עם פירוט חלקי ההדפסה, ניתן להדפיס חלקי רכב בכל מקום ובקלות ויעילות.


מדפסות תלת מימד למען איכות הסביבה

רבים מאתנו מאמינים כי הפגיעה של רכבים באיכות הסביבה נגרמת מהשימוש היום יומי בהם ובעיקר כתוצאה מהשימוש בצינור המפלט (האגזוז), הפולט גזים המזיקים לסביבה. אך האמת היא שחלק משמעותי ביותר מזיהום האוויר שמגיע מתחום הרכב, נוצר בתהליך הייצור של המכוניות. בטכנולוגיית ההדפסה אנו יכולים ליצור שלדה העשויה ממחברי אלומיניום יחד עם מוטות סיבי פחמן ובכך להעניק לתהליך ייצור זה יתרון משמעותי בכל הנוגע לזיהום אוויר.

כלי רכב הנבנים במדפסת תלת מימד, קלים משמעותית מרכבים המיוצרים בתהליך הרגיל. כך שאפילו אם מתקינים בהם מנוע שאינו חשמלי, המשקל והיעילות האווירודינמית של רכבים אלה מעניקים נתוני פליטת מזהמים נמוכים ביותר.

לאור הכמות הגדולה של הרכבים בעולם שרק גדלה משנה לשנה, יש צורך לעשות שינוי משמעותי בדרך בה אנו מייצרים רכבים. רק ככה נצליח לשמור על כדור הארץ ולהוריד את רמת זיהום האוויר.


לסיכום

מדפסות תלת מימד הן העתיד בכל הנוגע לתחום הרכב. אנו צופים כי הטכנולוגיה תמשיך להתקדם בקצב מהיר ושבעתיד רוב תהליך יצור המכוניות יעשה באמצעות השימוש במדפסות תלת מימד. טכנולוגיית התלת מימד מתרחבת לעוד שלל תחומים וצפויה לסייע לנו מאוד בקשיים השונים שניתקל בהם ולשפר את איכות חיינו.




287 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page