top of page
  • תמונת הסופר/ת3DbotX

הדפסת אופנה: כשאמנות וטכנולוגיה נפגשים

שוב אין לכם מה ללבוש? דמיינו לכם שתוכלו לקום בבוקר, לעצב בעצמכם את הבגד האידיאלי עבורכם ובתוך

אריג שהודפס בתלת מימד

כמה דקות הבגד שלכם יהיה מוכן. הפנטזיה הזו לא רחוקה, בזכות טכנולוגיית הדפסת תלת מימד. כבר היום ניתן להדפיס במדפסת תלת מימד פרטי אופנה שונים - משמלות, דרך חולצות וחליפות ועד נעליים ותיקים. מעצבי אופנה ברחבי העולם מייצרים דגמים תלת מימדיים של בגדים ואקססוריז, המודפסים במדפסת תלת מימד מחומרים כמו פלסטיק, מתכת וניילון. יחד עם זאת, לא ניתן עדיין לרכוש בחנויות פריטי אופנה מודפסים והם שמורים בעיקר למסלול התצוגות. הסיבה לכך היא שתהליך הדפסת הבגדים והאקססוריז הוא איטי יחסית, והבגדים אינם גמישים ולבישים כמו בגדים רגילים. אבל אל דאגה. הצפי הוא שבשנים הקרובות הדפסת פרטי האופנה בתלת מימד תחלחל להמונים, כך שכולנו נוכל לעצב בעצמנו בגדים במדפסת תלת מימד ביתית.

עד אז, מדהים לבחון כמה מהעיצובים המטורפים שהודפסו במדפסת תלת מימד, ושהוכיחו לנו שהמציאות עולה על כל דמיון.


החלוצה בתחום: איריס ואן הרפן

מעצבת האופנה ההולנדית, איריס ואן הרפן, הייתה מהמעצבים הראשונים שניצלו את טכנולוגיית הדפסת תלת מימד לצורכי עיצוב אופנה. הרפן, שהתמחתה אצל מעצב אופנת העילית אלכסנדר מקווין, הציגה בשנת 2010 בגדים מודפסים בתלת מימד שנראו כאילו נלקחו מהעתיד. המעצבת נוהגת להשתמש ברשתות דיג וליצור מהם פריטי אופנה שמזכירים יותר מכל יצירות אמנות ממוזיאון נחשב. לאחר שהבגדים הוצגו על המסלול, עולם האופנה התאהב ועוד ועוד מעצבים החלו לפנות מקום בסטודיו למדפסת תלת מימד.


הדפסה תוצרת הארץ: דנית פלג

גם בארץ הקודש ניתן לחזות בפריטי אופנה המודפסים בתלת מימד, כמו למשל אלה שעיצבה דנית פלג. דנית, בוגרת בית הספר לעיצוב שנקר, הדפיסה קולקציה שלמה בשנת 2015 שהכינה בעצמה בביתה ללא ניסיון קודם בהדפסה. המטרה שלה היא להנגיש את האופנה המודפסת בתלת מימד, ולכן היא מציעה באתר שלה את הפריט האופנתי המודפס הראשון שניתן לרכוש. מדובר בג׳קט שנראה כמו רשת, ונמכר במחיר של 1500 דולר. מכיוון שתהליך הדפסת הבגדים הוא נכון להיום ארוך ומתמשך, הג׳קט מוגבל ל-100 פריטים בלבד.


הג׳קט המושלם בשנת 2016, הציגה החברה האמריקאית ״Ministry of Supply״ ג׳קט שהודפס במדפסת תלת מימד. הג׳קט, שנמכר במחיר של 250 דולר ואזל במהירות, עשוי ללא תפרים מה שהופך אותו לנוח במיוחד. הוא נוצר במכונת סריגה רובוטית תלת מימדית, תהליך בו נחסך 15-30 אחוז מהחומר לעומת סריגה מסורתית. בשל היותו דגם בתלת מימד, ניתן להתאים אותו באופן מושלם למבנה הגוף של הלקוח.


נעליים בהדפסת תלת מימד

הדפסת תלת מימד לא שמורה לבגדים בלבד, וישנן חברות נעליים שונות שאימצו את הטכנולוגיה הזו. כך לדוגמה, חברת אדידס שיתפה פעולה עם חברת Carbon המתמחה בהדפסת תלת מימד ויצרה את נעלי ״Futurecraft 4D shoes״. מדובר בנעליים המודפסות במדפסת תלת מימד שאמורות להעניק נוחות ריצה מירבית בזכות המבנה הייחודי שלהן. אדידס מתכננת להציע בעתיד ללקוחות לעצב בעצמם נעליים שיודפסו במדפסות תלת מימד ויגיעו עד לפתח ביתם.


תיקים בהדפסת תלת מימד

תיקי XYZ האיטלקיים הם תיקים המודפסים במדפסת תלת מימד שניתן לעצבם בהתאמה אישית. כל תיק מורכב מרצועת עור עם בטנת בד, ועל גבי התיקים ניתן להדפיס טקסטים וצבעים שונים בהתאם לבחירת הלקוחות. מחירי התיקים יקרים ומתומחרים בין 290 ל-330 יורו, אך אלו מחירים סבירים כשמדובר על מוצרים המודפסים בתלת מימד. ככל שהטכנולוגיה תצבור תאוצה ומהירות ההדפסה תלך ותגבר, הצפי הוא שהמחירים ירדו ויהיו נגישים לכל כיס.

1,063 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page